În cursul lunilor februarie – martie 2022, au fost organizate, la Iași, Brașov și Constanța, ultimele sesiuni de instruire pentru utilizatorii finali ai noului sistem informatic de management al audierilor. În total, la sesiunile de formare, au participat 610 utilizatori finali, procurori și grefieri, fiind astfel atins obiectivul propus în cadrul proiectului.
Implementarea Sistemului Informatic de Management Integrat al Audierilor (SMIA) este o activitate derulată în cadrul proiectului „Întărirea capacității Ministerului Public de punere în aplicare a noilor prevederi ale codurilor penale în domeniul audierilor” – cod SIPOCA 53/ cod MySmis 119689. SMIA va deveni un instrument eficient şi modern de management al înregistrărilor audio-video, care va conduce la scurtarea duratei alocate acestei faze a urmării penale (audierea suspecţilor/inculpaţilor, persoanelor vătămate şi martorilor). Softul dezvoltat în cadrul proiectului SIPOCA 53 va sprijini activitatea de management al cauzelor la nivelul unităților de parchet din România.
Informații de background:
Proiectul SIPOCA 53 a fost inclus în Planul de actiune al Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar 2015 – 2020, având ca obiectiv principal crearea sistemului de management al audierilor, ca urmare a adoptării noilor codurilor penale.
Contractul de finanțare al proiectului a fost semnat cu Autoritatea de Management (AM) POCA pe 27 iulie 2017, iar valoarea totală este de 54.785.517,47 lei.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, Axa prioritară 1 – Administrație publică și sistem judiciar eficiente, Obiectivul Specific 1.3. Dezvoltarea și implementarea de sisteme standard și instrumente moderne și eficiente de management la nivelul instituțiilor din sistemului judiciar.
Obiectivul general al proiectului este de a întări capacitatea Ministerului Public în ceea ce privește audierile realizate conform prevederilor noilor coduri prin crearea unui sistem IT performant ce va fi utilizat în această materie.